21. december 2014

Christmas DIY #4






Det sidste jule DIY indlæg i år er på små ugler, som kan bruges til forskellige ting. De kan hænges på juletræet, eller hænges op andre steder, de kan bruges som indpakning til små gaver, så som f.eks. penge. Jeg har valg at holde mine i hvid, sort, guld og sølv da det er de farver jeg bedst kan lide her i julen.

Jeg har først delt røret i to, der efter malet det. Når det er tørt trykker jeg det lidt flad, og bukker enderne ind, og limer dem sammen. Til øjne og ”fjer” har jeg brugt et låg fra en vandflaske, og til vingerne tegnede jeg bare en form jeg kunne li. Man kan laver ”fjerene” mindre hvis man ønsker dette. Mine ugler er ikke de pæneste, jeg kunne uden tvivl have lavet dem pænere, men det her er altså resultatet, når men bestemmer sig for at lave dem kl. 11 om aftenen.

Translation// The last Christmas DIY this year, is small owls. They can be used for different things. You can hang them on the Christmas tree or elsewhere, they can be used as packaging for small gifts, like money or gift cards. I chose to keep mine in white, black, gold and silver, because that is the colors I like for Christmas.

I first cut the pipe into two, and then I painted it. When it is dry I press it a little, so that it's a little flat, then I bend the ends in, and glue them together. For eyes and "feathers" I have used a cap from a water bottle to shape the circles, and I just drew a shape that I liked for the wings. You can make the "feathers" smaller if you wish. My owls are not the best looking thing, I could definitely have made them look nicer, but this is the result you get when you decide to make them at 11pm.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...