17. oktober 2013

Fashion DIY: Studded Shoulders










Bloggens første DIY indlæg, er et projekt jeg længe har, ville lave, men jeg har ikke haft nitterne, og da jeg så endelig fik nitterne, lavede jeg eksamen. Men nu fik jeg det endelig lavet, og derfor vil jeg gerne dele det med jer. Jakken er fra Asos, og nitterne bestilte jeg på ebay.  Det er et let og overskuelig projekt, derfor tænkte jeg at det var et passende første DIY projekt.
Jeg har valgt nitter som skal bankes sammen, det ville uden tvivl være lettere med nitter med ben, og det ville også have gået en del hurtigere, men da jeg gerne vil bruge jakken her i efteråret men strik trøjer under, syntes jeg det var lidt af et sats, at bruge nitter med ben, da de kan hive i strikken. Så derfor valgte jeg de andre. Jeg købte 200 nitter, for at være sikker på at have nok.

Ellers er det bare lige ud af vejen.
1.       Læg nitterne på jakken, for at skabe det ønskede resultat. (Sæt evt. prikker med en tus hvis du finder dette nødvendig)
2.       Lav huller i jakken, og placer nitterne. (Hvis dine nittet har ben, skal de bare trykkes igennem jakken)
3.       Tryk nitterne sammen, og bank dem sammen. (Man kan evt. bruge et stykke værktøj der er beregnet til samlingen af trykknapper, for at banke den ekstra godt sammen.)
4.       Så er det bare med at blive ved, til jakken er færdig.

Translation// My first DIY project, is a easy one, I wanted to do it for a while now, but I just have not had the time.  I bought the jacket on Asos and the studs, on ebay. If you buy studs with legs, it’s a lot easier. But I really want to use the jacket, with a knitted sweater under, and the legs on the studs might catch on to the knit, and I didn’t want to risk that.

Otherwise it's just straight forward.
1.        Add the studs on the jacket, to create the desired result. (If necessary, draw dots with a marker)
2.        Make holes in the jacket and place the studs. (If your stud has legs, just push through the jacket)
3.        Press the stud together. (You may want to Use a tool, designed for pressing buttons together, to make sure they are pressed well together)
4.        Just keep working, to the jacket is finished.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...