29. august 2014

Friday Food : Twix Cookies





Er der noget der er hyggeligere ind at bage når vejret er dårligt. Jeg elsker at bage, ofte er det brød, men opskriften jeg vil dele med jer i dag er på Twix-Cookies.

125 Gram Blød Smør
80 Gram Rørsukker
60 Gram Brun Farin
1 Æg
2 Tsk. Vaniljesukker
2 Spsk. Kakao
1 Knivspids Salt
1 Tsk. Natron
130 Gram Hvedemel
200 Gram Twix

Tænd ovnen på 225 °C / 437 °F Rør smør, sukker og brun farin godt sammen, rør her efter ægget i dejen. Rør vaniljesukker, natron, salt, kakao og hvedemel i dejen.  Hake twix groft, og vend den i dejen.
Fordel dejen i 12 store cirkler, bag den ved de 225 °C / 437 °F i 8-10 min. Det kan skifte meget fra ovn til ovn, så hold øje med dem så de ikke bliver for tørre. Jeg bagte mine i 8 min, og de kunne godt have nøjes med 7.5 minutter, for de var lige lovlig sprøde, hvilket Amerikanske Cookies kun er i overfladen, da her gerne en lidt blød midte.

Translation// Is there anything better than to bake, when the weather is bad. I love to bake, it’s mostly bread, but the recipe I want to share with you guys today is Twix-Cookies.

125 Grams Of Soft Butter
80 Grams Of
Golden Caster Sugar
60 Grams Of Brown Sugar
1 Egg
2 Tsp. Vanilla Sugar
2 Tbsp. Cocoa
1 Pinch Salt
1 Tsp. Baking Soda

130 Grams Of Plain Flour
200 Grams Twix

Heat the oven to 225°C / 437°F. Mix the soft butter, sugar and brown sugar together well, stir in the egg. Stir the vanilla, baking soda, salt, cocoa and flour in the dough. Chop the twix into big chunks, and fold into the batter.

Divide the dough into 12 large circles, bake for 8-10 min at 225°C / 437°F. It can change a lot from oven to oven, so keep an eye on them. I baked mine for 8 minutes, and they would have been amazing if they would have baked for only 7.5 minutes, because they were a bit to crunchy.  American Cookies only have a crunchy surface but a slightly soft center.

2 kommentarer:

  1. Nøj, de ser lækre ud! Jeg gemmer lige opskriften, hvis man nu en dag fik lyst :P

    Knus!
    www.idamersholm.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...